június 26, 2006

Életrajz

A Képzőművészeti Egyetem tervező grafika szakán szereztem diplomát. Már az iskola mellett elkezdtem illusztrátorként dolgozni. Publikáltam a Fülesben, a Ludas Matyiban, a Reader’s Digestben, a Cinemában. Képregényeim jelentek meg alkalmi kiadványokban, például Galla Miklós Nagy Holló-Könyvében.
1997-től rendszeresen dolgozom hazai és nemzetközi reklámügynökségeknek. Illusztrációim szerepeltek többek közt az Adidas, a Coca-Cola, a Fiat, a T-Com vagy a MOL kampányában.
2001-ben elnyertem a Kinley új arculatának illusztrációs feladatait.
Rajzaim felhasználásával készült Dopeman Szeretlek is meg nem is című videóklipje.
2004-2008 között karakterdesignerként és illusztrátorként működtem közre az Unicum és az Unicum Next többszörösen díjazott kampányában. A több mint három év terméséből Unicum illusztrációk címen album jelent meg. A következő két évben a Campona bevásárlóközpont rajzos kampányán dolgoztam.
Illusztráltam meseregényt (Emerson & Tsa.), kalandregényt (A maják kincse) és történelemkönyvet (Élő történelem I., II.).
Az utóbbi évek szinte valamennyi hazai képregényes kiállításán részt vettem. 2005-ben szerepeltem a New York-i The Society of Illustrators (Illusztrátorok Társasága) The Art of Storyboard című kiállításán.
Tagja vagyok a Magyar Képregény Akadémia és a Magyar képregény Szövetség elnökségének, művészeti vezetője az egyesületünk hivatalos lapjának, a Pinkhellnek.
2007-ben Alfabéta-díjat kaptam a 8 perc című képregényemért.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

CV:
2008-2010 Campona campaign (illustrator)
2005- Board member of the Hungarian Comics Academy
2004-2008 Unicum and Unicum Next campaigns (illustrator, character designer, art director)
2001-2003 Kinley campaign (illustrator)
1994- Freelance illustrator
1992-2002 Hungarian Academy of Fine Arts, MFA in Graphic Design

Clients:
Akcio-NXS, BBDO, Cor Leonis Films, DDB, Digic Pictures, Express Visuals, Kirowski, Leo Burnett, Lowe GGK, McCann Erickson, Motor-Presse, Ogilvy & Mather, Publicis, Reader’s Digest, Saatchi & Saatchi, Young & Rubicam

Brands:
Adidas, Allways, Campona, Cinema, Coca-Cola, Fanta, FIAT, Gilette, Kinley, Magyar Posta, Milka, MOL, Reader’s Digest, Samsung, Sport Duomax, Szerencsejáték Zrt., T-Com, Tibi Snack, Zwack Unicum

Awards, honourable mentions:
Unicum illustrations (solo exhibition), Hungarian Museum of Trade and Tourism, Budapest, 2008
Unicum illustrations (artbook, 148 page, hardcover), Képes Kiadó, 2007
Frame Up (group exhibition), Helsingin 22. Sarjakuvafestivaalit (Comics Festival), Helsinki, 2007
Alfabeta Award – Alfabeta Awards, 2007
Silver Blade – 8th Golden Blade Festival, 2007
Creative Product of the Year Award – Hipnozis Kreativ Advertising Competition, 2007
1st place – Hipnozis Kreativ Advertising Competition, 2006
Golden Effie – Effie Awards, 2005
The Art of Storyboard (group exhibition), Museum of American Illustration at the Society of Illustrators, New York, 2005