március 30, 2020

Hollandi az Instán




A valamivel több, mint egy hónapja elindított Instagram oldalamat a Hollandi illusztrációinak bemutatásával kezdtem. 
Legalább 5-8 éve meg kellett volna ezt lépni (mármint a váltást), amikor a Blogspot elkezdett kiürülni, de nem vitt rá a lélek. Most az adta meg a végső lökést, hogy szeretném, ha ezek a képek minél több emberhez eljutnának. 
Alapvetően nem vagyok nagy barátja a különféle social media platformoknak. A kommentelési kultúrától kezdve, a likevadászaton keresztül, az értékrelativizálódásig sok bajom van velük. Nevetségesnek találom a trendalapú népvándorlást, ami az egyes felületek felfutását, mások feledésbe merülését eredményezi. Persze ez nem csak ebben, hanem a mobilkommunikációs appok divatjának változásában is tetten érhető. A Blogspot abban volt jó tízenéve, amikor én is regisztráltam, hogy eleve vállalható minőségű, de könnyen testre szabható sablonokat kínált arra, hogy bemutasd a munkáidat a neten. Ezért is lett tele nagyon gyorsan kiváló alkotókkal, akiket nem könnyen ismerhettem volna meg másutt. Szinte kompromisszummentesen tudtál megosztani alkotásokat másokkal: a te döntésed volt a kép mérete és minősége, a kép és a szöveg mennyisége és formája, a munkáid, posztjaid csoportosítása stb. A ma fellelhető, látogatottabb alternatívák mind fix dizájnnal dolgoznak, az Insta mellett ennek minősége és az eleve képcentrikus koncepciója szólt.
A blogot nem zárom be, terveim szerint párhuzamosan fut majd, amíg van rá energiám, vagy amíg a Google életben tartja a felületet.

2 megjegyzés:

Gergő írta...

Haha, pár hónapja írtam egy hasonló posztot a saját blogomra. Akkor úgy gondoltam, talán nem is folytatom tovább a blogot... De egyelőre nem hagytam abba, valszeg mert ahhoz túl régóta van meg. A másik, hogy nekem még mindig a blogspot tetszik a legjobban az összes felület közül. Kár, hogy ennyire nem használja már senki.

Cserkuti írta...

Tudod, mi az abszolút szánalmas?
Amikor írsz egy önsajnáló posztot, de kiderül, hogy ezt már valaki megírta három hónappal korábban, szóval még ebben is csak második tudsz lenni. :))))